ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
سرخط خبرها

اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب

  • کد خبر: ۲۲۴۱۳۰
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب
۵ باور اشتباه درباره ضدآفتاب را در این مطلب با شما در میان می‌گذاریم تا زودتر دست به کار شوید.

به گزارش شهرآرانیوز، کم کم روز‌های طولانی و سرشار از آفتاب را پیش رو داریم، در حالی که آفتاب دارد ذره ذره پوست ما را از بین می‌برد و ما هیچ اقدامی برای جلوگیری از این اتفاق نمی‌کنیم! در این مطلب ۵ باور اشتباه درباره ضدآفتاب را با شما در میان می‌گذاریم تا زودتر دست به کار شوید.

۱- هرچقدر SPF بیشتر باشه، ضدآفتاب محافظت بیشتری دارد

یکی از بزرگ‌ترین باور‌های اشتباهی که ما درباره ضدآفتاب‌ها داریم این است که فکر می‌کنیم هرچه SPF یک ضدآفتاب بیشتر باشد، آن ضدآفتاب محافظت بیشتری از پوست ما می‌کند. درواقع بهتر است بدانیم که هیچ ضدآفتابی نمی‌تواند از پوست ما محافظت ۱۰۰ درصدی کند.

اگر شما ضدآفتابی با SPF ۳۰ تهیه کنید و آن بتواند تقریبا ۹۶ درصد اشعه‌های مضر را از پوستتان دور کند، کرم ضد آفتاب‌هایی با SPF بالاتر تنها ممکن است نیم تا یک درصد بیشتر بتوانند برخورد این اشعه‌ها به پوست را مسدود کنند. پس با باور محافظت صددرصدی، هزینه‌های خیلی زیاد را متحمل نشوید و به ضدآفتاب‌ها با SPF ۳۰ اکتفا کنید.

۲- اگر کرم ضدآفتاب بزنیم کمبود ویتامین D می‌گیریم

کرم‌های ضدآفتاب، تنها ورود اشعه‌های مضر را به پوست مسدود می‌کنند، نه ویتامین D موجود در نور خورشید را. داستان از این قرار است که وقتی پوست در مقابل نور خورشید ویتامین D تولید کند، هنوز فعال نیست، اما وقتی با UVB آفتاب ترکیب شود، فعال یا تبدیل به ویتامین D ۳ می‌شود. این در حالی است که هیچ یک از ضدآفتاب‌ها نمی‌توانند به شکل صددرصدی این فرایند را مسدود کنند.

۳- روز‌های ابری نیازی به ضدآفتاب نیست

در روز‌های ابری هنوز با اشعه‌های خورشید سر و کار داریم. پس حتی اگر هوا ابری باشد باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنیم و مراقبت‌های پوستی‎مان را انجام دهیم.

۴- لوازم آرایشی SFP دارند

بله! ممکن است لوازم آرایش‌های زیرساز مثل کرم پودر و کانسیلر حاوی SPF بوده یا خاصیت ضدآفتابی داشته باشند، اما حتی گران‌ترین نوع آنها نیز نمی‌توانند به شکل کامل از پوست ما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کنند.

۵- پوستم تیره است، اشعه رو جذب نمی‌کند

شاید پوست‌هایی با رنگ تیره به سرعت پوست‌هایی با رنگ روشن نسوزند، اما این به معنای آن نیست که اشعه‌های مضر آفتاب را جذب نمی‌کنند؛ بنابراین بسیاری از کارشناسان، محققان و پزشکان توصیه و تاکید کرده‌اند که در هر سن، جنس، نژاد و شرایطی که هستید بهتر است از ضدآفتاب استفاده کنید چراکه سرطان پوست هیچ یک از این موارد را نمی‌شناسد!

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->